Парадак звароту за ажыццяўленнем адміністрацыйных працэдур у электроннай форме
Парадак
звароту за ажыццяўленнем адміністрацыйных працэдур у электроннай форме
Ажыццяўленне
адміністрацыйнай працэдуры ў электроннай форме мяркуе даванне заяўнікам
магчымасці:
- падачы (адклікання)
заявы на ажыццяўленне АП пры дапамозе адзінага партала электронных паслуг
(ЕПЭУ);
- атрыманні
адміністрацыйнага рашэння (паведамленні аб адміністрацыйным рашэнні) у
асабістым кабінеце на ЕПЭУ.
У адпаведнасці з
артыкулам 14 Закона Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2008 г. № 433-З «Аб
асновах адміністрацыйных працэдур» у электроннай форме таксама прадугледжана
падача (адкліканне) адміністрацыйных скарг.
Перавод адміністрацыйных
працэдур у электронную форму ажыццяўляюць дзяржаўныя органы, да кампетэнцыі
якіх датычыцца правядзенне (рэалізацыя) дзяржаўнай палітыкі ў сферы грамадскіх
дачыненняў, якія ўзнікаюць пры ажыццяўленні таго або іншай адміністрацыйнай
працэдуры (кампетэнтны орган).
Адзіны партал электронных
паслуг - падсістэма агульнадзяржаўнай аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы,
прызначаная для забеспячэння электроннага ўзаемадзеяння дзяржаўных органаў і
арганізацый з іншымі арганізацыямі, а таксама з грамадзянамі, у тым ліку якая
з'яўляецца адзінай кропкай падачы (адклікання) заяў аб ажыццяўленні
адміністрацыйных працэдур, атрымання адміністрацыйных рашэнняў (паведамленняў
аб прынятых адміністрацыйных рашэннях) і падачы (адклікання) адміністрацыйных
скарг у электроннай форме.
Заява зацікаўленай асобы
ў электроннай форме падаецца праз адзіны партал электронных паслуг пасля
атрымання да яго доступу:
- без выкарыстання сродкаў
ідэнтыфікацыі;
- з выкарыстаннем
унікальнага ідэнтыфікатара зацікаўленай асобы (акрамя выпадкаў, калі
зацікаўленай асобай з'яўляецца юрыдычная асоба). Парадак атрымання ўнікальнага
ідэнтыфікатара ставіцца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь;
- з выкарыстаннем
асабістай крыніцы электроннага лічбавага подпісу, сертыфікат адпаведнай
адкрытай крыніцы якой выдадзены рэспубліканскім які сведчыць цэнтрам Дзяржаўнай
сістэмы кіравання адкрытымі крыніцамі праверкі электроннага лічбавага подпісу
Рэспублікі Беларусь.
Унікальны ідэнтыфікатар –
гэта спецыяльны логин (імя ўліковага запісу грамадзяніна) і пароль – сродак
ідэнтыфікацыі грамадзяніна пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур у
электроннай форме праз асабісты электронны кабінет на адзіным партале электронных
паслуг.
Для атрымання ўнікальнага
ідэнтыфікатара грамадзяніну трэба звярнуцца:
- у службу «адно акно» і прад'явіць дакумент, які
сведчыць асобу а таксама дае пісьмовая згода на правядзенне зверкі прызначаных
ім звестак з інфармацыяй, якая ўтрымліваецца ў дзяржаўных інфармацыйных
рэсурсах (сістэмах), уладальнікам якіх з'яўляецца Міністэрства ўнутраных спраў.
Упаўнаважаны супрацоўнік
праверыць прызначаныя ў заяве даныя. Затым з дапамогай спецыяльнай праграмы
сфарміруе ўнікальны ідэнтыфікатар. Адзнака аб атрыманні паведамлення сведчыцца
подпісам грамадзяніна. На падставе заявы фарміруецца асабісты электронны
кабінет грамадзяніна і выдаецца ўнікальны ідэнтыфікатар: логин і пароль;
- у Нацыянальны
электронных паслуг па адрасе: г.Мінск, пр. Машэрава, 25, пам.200, аддзел
продажаў і абслугоўвання кліентаў. Рэжым работы: панядзелак-пятніца 8.00-19.00.
Тэлефон: +375 17 229 30 00 даб. 707.
- у іншыя дзяржаўныя
арганізацыі, упаўнаважаныя Саветам Міністраў на выдачу ўнікальнага
ідэнтыфікатара з дакументам, які сведчыць асоба.
Унікальны ідэнтыфікатар
выдаецца бясплатна!
Крок 1:
Каб увайсці ў асабісты
кабінет, спатрэбіцца ўвесці атрыманы логин і пароль. Для гэтага – націснуць
кнопу «Уваход» і выбраць раздзел «Уваход па ўнікальным ідэнтыфікатары».
Крок 2:
У асабістым кабінеце
адлюструецца пералік адміністрацыйных працэдур, якія з дапамогай унікальнага
ідэнтыфікатара можна заказаць праз адзіны партал. Электронная заява запаўняецца
ў асабістым кабінеце.
Крок 3:
Пры заказе электроннай працэдуры
ў асабістым кабінеце карыстальніка фарміруецца 30-значный код - нумар заказу, з
дапамогай якога аплачваецца дадзеная працэдура любым зручным спосабам
(напрыклад, праз любое аддзяленне банка, ЕРИП). У асабістым кабінеце
карыстальнік прымацоўвае электронны від квітанцыі аб аплаце адміністрацыйнай
працэдуры.
Крок 4:
Заява зацікаўленай асобы,
пададзеная ў электроннай форме, разглядаецца ў парадку, устаноўленым
заканадаўствам для разгляду заяў, пададзеных у пісьмовай форме.
Пасля выканання
адміністрацыйнай працэдуры ўпаўнаважаным органам у асабістым кабінеце
карыстальніка адлюструецца рашэнне па выніках аказання адміністрацыйнай
працэдуры.
Пералік адміністрацыйных
працэдур, заявы зацікаўленых асоб па якіх падаюцца ў электроннай форме праз
адзіны партал электронных паслуг, устаноўлены Пастановай Савета Міністраў
Рэспублікі Беларусь ад 26 красавіка 2024 г. № 322 " Аб адміністрацыйных
працэдурах, якія ажыццяўляюцца ў электроннай форме "
https://etalonline.by/document/?regnum=c22400322&q_id=2352366