Парадак абскарджання адміністратыўных рашэнняў. Падача адміністрацыйнай скаргі
Парадак
абскарджання адміністрацыйнага рашэння
Артыкул 30. Парадак абскарджання адміністрацыйнага
рашэння
1. Зацікаўленая асоба і трэцяя асоба
валодаюць правам на абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў адміністрацыйным
(пазасудовым) парадку.
2. Адміністрацыйная скарга накіроўваецца ў вышэйстаячы дзяржаўны орган
(вышэйшую арганізацыю) або ў дзяржаўны орган, іншую арганізацыю, да кампетэнцыі
якіх у адпаведнасці з заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў
Рэспублікі Беларусь адносіцца разгляд такіх скарг (далей - орган, які разглядае
скаргу).
3. Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца пасля
абскарджання такога рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку, калі іншы
парадак абскарджання не прадугледжаны заканадаўчымі актамі.
У выпадку адсутнасці органа, які разглядае
скаргу, адміністрацыйнае рашэнне ўпаўнаважанага органа можа быць абскарджана
непасрэдна ў суд.
Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў
судовым парадку ажыццяўляецца ў адпаведнасці з грамадзянскім працэсуальным ці
гаспадарчым працэсуальным заканадаўствам.
Артыкул 31. Тэрмін падачы адміністрацыйнай
скаргі
1. Адміністрацыйная скарга можа быць
пададзена ў орган, які разглядае скаргу, на працягу аднаго года з дня прыняцця
адміністрацыйнага рашэння, якое абскарджваецца.
2. Орган, які разглядае скаргу, мае права аднавіць тэрмін падачы
адміністрацыйнай скаргі ў выпадку пропуску такога тэрміну па ўважлівай прычыне
(цяжкая хвароба, працяглая камандзіроўка і інш.).
Артыкул 32. Форма і змест адміністрацыйнай
скаргі
1. Адміністрацыйная скарга падаецца ў пісьмовай ці электроннай форме.
2. У адміністрацыйнай скарзе, якая падаецца ў пісьмовай форме, павінны
змяшчацца:
- найменне
органа, які разглядае скаргу;
- звесткі
аб зацікаўленай асобе і трэцяй асобе (далей, калі не пазначана іншая, -
асоба, якая падала адміністрацыйную скаргу):
- прозвішча,
уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца), месца жыхарства (месца
знаходжання) - для грамадзяніна;
- найменне
і месца знаходжання - для юрыдычнай асобы;
- найменне
ўпаўнаважанага органа, які прыняў адміністрацыйнае рашэнне, якое
абскарджваецца;
- сутнасць
адміністрацыйнага рашэння, якое абскарджваецца;
- падставы,
па якіх асоба, якая падала адміністрацыйную скаргу, лічыць
адміністрацыйнае рашэнне, якое абскарджваецца, неправамерным;
- патрабаванні
асобы, якая падала адміністрацыйную скаргу;
- пералік
дакументаў і (або) звестак (пры іх наяўнасці), якія прадстаўляюцца разам з
адміністрацыйнай скаргай;
- подпіс
грамадзяніна, або подпіс кіраўніка юрыдычнай асобы або асобы,
упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць адміністрацыйную скаргу,
або подпіс прадстаўніка асобы, якая падала адміністрацыйную скаргу.
3. Пры падачы адміністрацыйнай скаргі ў
электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг ідэнтыфікацыя і
аўтэнтыфікацыя грамадзян і юрыдычных асоб праводзяцца з выкарыстаннем спосабаў,
устаноўленых для падачы заявы зацікаўленай асобы ў электроннай форме..
У адміністрацыйнай скарзе, якая падаецца ў электроннай форме, павінны змяшчацца
звесткі, указаныя ў абзацах другім–восьмым пункта 2 гэтага артыкула.
У выпадку падачы адміністрацыйнай скаргі ў электроннай форме не патрабуецца
падпісання электронным лічбавым подпісам дакументаў і (або) звестак, што
дадаюцца да яе, калі іншае не прадугледжана заканадаўчымі актамі і пастановамі
Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь.